Для виявлення та підтримки обдарованої учнівської молоді Національний центр «Мала академія наук України» разом з Центром «Обдарованість» Класичного приватного університету провели Всеукраїнський інтерактивний конкурс «МАН-Юніор». У заході взяли участь 216 гуртківців Малої академії наук із різних регіонів України. Учні 5 – 9 класів на сайт конкурсу надсилали презентації та тези своїх досліджень (проектів) на заздалегідь запропоновані загальні теми. Юні історики порівнювали передумови та результати скасування кріпосного права в Росії та рабства у США.  Школярі, які захоплюються фізикою і технікою, конструювали пристрої та прилади із пластикових пляшок. Астрономи-початківці мали самостійно сформулювати та розв’язати оригінальну задачу, використовуючи при цьому фотознімки космічних об’єктів. Юні екологи створювали мапу України з позначенням несанкціонованих сміттєзвалищ і вносили пропозиції щодо використання або переробки пластикових відходів. Перші місця в номінації «Історик-Юніор» посіли Дар’я Жигальцева, учениця 10 класу Якимівської гімназії смт Якимівка Запорізької області; Анна Філіпова, учениця 9 класу Морського ліцею ім. М. Александрова м. Миколаєва; Анна Череповська, учениця 9 класу Шевченківської ЗОШ І – ІІІ ступенів с. Шевченкового Миколаївської області. Переможцем у номінації «Астроном-Юніор» стала Марія Макарова, яка досліджувала лібрації Місяця. Для дослідження дівчина використовувала власні фотознімки поверхні Місяця. У номінації «Технік-Юніор» відзначився Ілля Зотов, член гуртка Малої академії Криму, учень 5 класу НВК «Школа-ліцей» № 3 м. Сімферополя. Хлопець запропонував оригінальну розробку – міні-порохотяг на основі пластикових пляшок, який можна використовувати для очищення від пилу системного блока комп’ютера. Також у числі переможців Анастасія Кулик, учениця 9 класу Якушинецької ЗОШ І – ІІІ ступенів м. Якушинці Вінницької обл. Вона запропонувала розробки, серед яких є й установки для спостереження явища інерції, дослідження звукових коливань, зручна поличка для зберігання газет і журналів, термос. У номінації «Еколог-Юніор» кращими стали:          – Василь Качур, учень 8 класу ЗОШ с. Тросник Закарпатської області (позначив на карті несанкціоновані смітники і дослідив їх вплив на довкілля, а також запропонував схему зрошувальної системи із пластикових пляшок);          – Катерина Сергієнко, учениця 6 класу ЗОШ № 16 м. Костянтинівка Донецької області (результати діяльності гуртка «Екологічне краєзнавство»);          – учнівський колектив НВК № 25 м. Кіровограда (нестандартні способи збереження природи та впливу на екологічно несвідомих громадян). Щиро вітаємо переможців та бажаємо успіхів на тернистому шляху наукових пошуків. За матеріалами прес-служби МОНмолодьспорту

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу