Така стратегія виховання може призвести до того, що в них сформується завищена самооцінка, а це може мати неприємні наслідки як для дітей, так і для їхніх батьків і навіть усього колективу. Психологи з університету штату Огайо (США) разом із колегами з університету Утрехта в Нідерландах провели дослідження за участю 240 дітей. В експерименті, який проводили психологи, маленьких добровольців попросили намалювати копію зі знаменитого полотна Ван Гога «Дикі троянди». Після цього дитина отримала похвалу у вигляді записки від дорослого, що ідентифікувала її як «професійного художника». У записці використовувались якісь із таких прикметників або прислівників: «неймовірна», «чудовий» або «добре». У перших двох випадках оцінка явно була завищеною, і діти, які її отримували, були схильні братися надалі за завдання, з яким не в змозі були впоратися. Так, для копіювання картин вони вибирали вже складніші знімки, які не вдавалося наслідувати. Діти, які отримали більш скромну оцінку, брали для наступних завдань простіші картинки, однак вони страждали від тиску серед дітей із завищеною самооцінкою, розповіли психологи. Їхні результати показують, що надлишок компліментів може поставити в незручну ситуацію і дітей із завищеною самооцінкою, а також водночас надто тиснути на дітей із низькою самооцінкою. За матеріалами сайту  zdravoe.com

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу