Чудо в пір'ях: учені знайшли пернатого динозавра - b977b85fd4ed56227c09987767b12578150 млн років тому на території сучасної Європи жив пернатий динозавр, який харчувався іншими динозаврами.
Статус найбільшого європейського лиходія отримав Torvosaurus gurneyi – новий вид хижих динозаврів юрського періоду, виявлений археологами неподалік португальської столиці.

Останки гігантського хижого динозавра з потужними задніми лапами та недорозвиненими передніми виявили ще в 2003 році. Тривалий час вважалося, що вони належать до виду, який уже був ідентифікований наприкінці 70-х років. Проте пізніше з’ясувалося, що португальський динозавр, хоч і перебуває з ним у близькій спорідненості, вирізняється значно більшими розмірами.

Новий вид отримав свою назву – Torvosaurus gurneyi – на честь художника і письменника Джеймса Гарні, який прославився серією книг Динотопія. У них автор розповідає про утопічний світ, у якому люди мирно співіснують із розумними динозаврами. Утім, на роль дружелюбного сусіда людини Torvosaurus gurneyi міг би претендувати в останню чергу.

У матеріалах дослідження, опублікованих у журналі PLoS ONE, сказано, що зріст  Torvosaurus gurneyi становив 10 м, величезна голова з гострими зубами (до 10 см) була не менше метра завдовжки, вага сягала 4 – 5 тонн. Ще однією суттєвою ознакою динозавра було пір’я, яким, з великою часткою ймовірності, було вкрите його тіло, відзначають вчені.

За матеріалами techno.bigmir.net