Студентська молодь вважає, що реформа вищої освіти й політичні амбіції не можуть співіснувати Сьогодні однією з найболючіших проблем українського суспільства є необхідність реформування вищої освіти для забезпечення її якості й конкурентоспроможності. Адже саме від побудови нових цілісних і ефективних механізмів функціонування освітньої системи залежатиме рівень освіченості молоді, а отже – і майбутнє України. Реалізація цього завдання насамперед є обов’язком держави. Саме тому проблема реформування вищої освіти в Україні має бути пріоритетним питанням на порядку денному нинішнього законотворчого процесу. Натомість нинішній стан речей стосовно прийняття нового Закону України «Про вищу освіту» не може не засмучувати, адже багаторічні напрацювання фахівців і громадськості протиставляються невігластву політиків, для яких реформа вищої освіти – черговий привід побачити свої імена під коментарями на шпальтах друкованих видань і «засвітитися» на телебаченні. ПРИЙНЯТТЯ ЗАКОНУ ЧИ ЦИРКОВА ВИСТАВА? Попри важливість проблеми, українські політики знівелювали реформу вищої освіти до рівня особистого піару, перетворивши процес розробки та прийняття нового закону на циркову виставу. Розробка чисельних освітніх законопроектів перетворилася на суцільний хаос, адже замість того, аби дати змогу працювати над цим непростим завданням команді фахівців, компетентних в освітній сфері, автори-аматори сумнівних законопроектів вирішили погратися з майбутнім нашої держави, добробутом десятків її наступних поколінь заради власних інтересів. Проект Закону України «Про вищу освіту» став незмінним аксесуаром кожного «поважаючого себе» політика, який, прокинувшись одного ранку, твердо вирішив стати експертом у сфері освіти. Звісно, таке торгування інтересами молодих освітян в умовах нескінченного політичного ярмарку жодною мірою не поліпшило ситуацію, а лише загострило суперечності в суспільстві та призвело до остаточного падіння віри української молоді у зміни на краще. Таке буксування освітньої реформи змусило молодих освітян зрозуміти, що лише вони здатні розв’язати власні проблеми та здолати труднощі непохитної системи. Українська молодь знає, що, подбавши про себе сьогодні, вона відкриє двері у світле завтра, забезпечивши в такий спосіб добробут своїх дітей і онуків, гідних якісної освіти й високооплачуваної роботи, достойного життя, вартих того, щоб жити в справжній європейській державі – Україні. Найважливішим є те, що майбутнє нашої країни повністю залежить від нас. Від того, чи дозволимо ми маніпулювати собою, ставши безпорадною маріонеткою у вирі політичних баталій. Чи подивимося в саму суть проблеми реформування вищої освіти та зробимо свій перший крок на шляху до її фундаментальної перебудови. Станом на сьогодні у Верховній Раді України зареєстровано три проекти Закону України «Про вищу освіту»: законопроект від дев’яти народних депутатів опозиційних фракцій; законопроект від позафракційного народного депутата Віктора Балоги й законопроект від народних депутатів Сергія Ківалова, Григорія Калетніка і Миколи Сороки. НЕ ОСВІТЯНСЬКИЙ, А ПОЛІТИЧНИЙ ХАРАКТЕР Обираючи серед трьох альтернатив, варто зазначити, що перші два згаданих законопроекти (від опозиційних фракцій і від позафракційного депутата Віктора Балоги) мають більше політичний характер, аніж освітянський. Їх оформлення та реєстрація є нічим іншим, як яскравим прикладом того, що за реформування вищої освіти все частіше беруться непрофесіонали, дозволяючи своїм політичним амбіціям ставити під загрозу якість української освіти. Поза сумнівом, такий аматорський підхід важко назвати реформою. На превеликий жаль, підтримка того чи іншого законопроекту про вищу освіту зводиться винятково до політичних уподобань чи антипатій до авторів проектів. Мало хто взагалі читав ці документи. Така ситуація дає можливість політичній риториці брати гору над здоровою фаховою дискусією. Приємно усвідомлювати, що серед тих, хто, по-перше, читав усі три законопроекти, а по-друге – принаймні знається на проблемах і потребах сучасної системи вищої освіти, найбільшої підтримки, особливо серед молоді, отримав законопроект авторства Сергія Ківалова, Григорія Калетніка й Миколи Сороки, ставши на цей момент найоптимальнішим засобом розв’язання проблеми реформування вищої освіти в Україні.  Артем НІКІФОРОВ, голова Асоціації керівників органів студентського самоврядування м. Києва; Анна КАЧАЙЛО, заступник голови Української громадської молодіжної палати

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу