Працівники німецького підприємства Airbus, яке випускає найбільші пасажирські лайнери у світі, були вражені: українець Олександр Осадчук придумав пристрої, кращі за німецькі ноу-хау! Керівники підприємства запропонували професорові з Вінниці співпрацю – він розроблятиме сенсори, що вимірюватимуть вміст газу в кабіні пілота й у салоні літака.  Завідувач кафедри радіоелектроніки Вінницького націо­нального технічного університету професор Олександр Осадчук три місяці проводив наукові дослідження і читав лекції в Технічному університеті Гамбург-Гарбург (Technische Universitaet Hamburg-Harburg). Чим зможемо – допоможемо Запрошення проводити наукові експерименти в німецькому ВНЗ Олександр Володимирович отримав уже вдруге. Торік гамбур­зька компанія Kоеnig Engineering замовила йому розробку системи контролю для трансформаторів, які обслуговують лінії 750 kV. Трансформатор – це пристрій для енергетичних установок зав­вишки з двоповерховий будинок. Його наповнюють понад дві тонни мастила, з якого під час перенавантаження виділяються горючі гази метан, ацетилен й ізобутан. Якщо трансформатор вийде з ладу, шоста частина Німеччини залишиться без електроенергії. Для контролю роботи треба вимірювати концентрацію газів, температуру, тиск і вологість мастила. В німецьких інженерів виникли складнощі саме з таким контролем. Вони ознайомилися з публікаціями про винаходи українця й запропонували йому співпрацю. – Разом із завідувачем кафедри нанотехнологій і електроніки Технічного університету професором Мюлером ми обговорили всі технічні проблеми, які виникли, і випробували експериментальний макет приладу, – пояснює Олександр Осадчук. – Проблему німецьких інженерів буде розв’язано! Нині науковець співпрацює з кафедрою нанотехнологій і електроніки Технічного університету й компанією Kоеnig Engineering. Науковці сподіваються отримати грант від Сьомої рамкової програми ЄС із підтримки дослідницької діяльності. Додаткове фінансування зробить співпрацю українсько-німецького тандему ще успішнішою. До речі, перебування професора Осадчука в Нижній Саксонії фінансувало Міністерство освіти і науки України – в рамках конкурсу на навчання студентів і аспірантів, стажування наукових і науково-педагогічних працівників за кордоном у 2012 – 2013 нав­чальному році. Без кафедр і факультетів Technische Universitaet Hamburg-Harburg – великий і авторитетний технічний університет. Навчаються тут близько шести тисяч студентів. Система освіти триступенева: бакалавр – спеціаліст (дипломований інженер) – магістр. – Але цього року TUHH востаннє випускає дипломованих інженерів, – розповідає Олександр Володимирович. – Із багатьох спеціальностей університет навчає тільки магістрів. Бакалаврів не готують. До магістратури запрошують вихованців інших університетів Європи. Цікаво, що у ВНЗ ні кафедр, ні факультетів немає. Лише інститути. За розміром вони – як наші три кафедри. Навчаються в магістратурі два роки. – Я читав лекції із сенсорів фізичних величин, зокрема, сенсорів тиску й магнітного поля, для магістрантів. Лекції проводились англійською мовою. Бакалаврат навчається німецькою. Іноземних студентів – дуже багато. Найбільше з країн Євросоюзу, а ще – з Африки, Індії, арабських країн, дуже багато з Китаю, Таїланду й Тайваню. Крім цього, український професор стажувався в Інституті мікросистемотехніки та наноелектроніки (MST) TUHH. – Лабораторії – суперсучасні. Там можна виготовити будь-які мікроелектронні прилади. Обладнання дуже складне й дороге, багато сучасної радіовимірювальної техніки. Українські сенсори для океанології Нещодавно Олександр Осадчук почав співпрацювати у проекті Євросоюзу з розробки сенсорів для океанології. – У Німеччині я зробив доповідь про свої наукові розробки. Німецькі колеги дуже зацікавилися і запросили до спільної праці над сенсорами для океанології, – розповідає Олександр Володимирович. – Потрібно було розробити сенсори з МЕНС-технологій. Разом з німецькими колегами ми вирішили, що в цьому проекті реалізовуватимемо їх як готові прилади. Виготовили сенсори тиску з частотним виходом, які показали набагато вищу чутливість, ніж ті, що німці мали донині. Разом з німецькими науковцями ми підготували дві наукові статті, які вже надруковано в європейських журналах. У нас дружні і приязні стосунки. Сподіваюся, що й далі співпрацюватимемо в науці. Маю багато ідей! … і для автомобілебудування Професора Осадчука запросили виступити перед своїми фахівцями й відомі німецькі компанії. Наприклад, ознайомити з розробками радіовимірювальних мікроелектронних сенсорів фізичних величин. Наукові розробки українця неабияк зацікавили керівників величезного підприємства у Бремені, яке виготовляє сенсори й парктроніки для автомобілів Ford, Mercedes, Audi, Ferrari. Компанія уклала з вінничанином угоду про спільні наукові розробки і впровадження їх в автомобілебудування. Гамбурзьке підприємство AtlasTitan розробляє сенсори (газові) для моніторингу потужних трансформаторів. Тобто – для вітрової енергетики, теплових електростанцій, біотехнологічних установок. Його керівники також запросили Олександра Осадчука до співпраці для розв’язання своїх виробничих проблем. Світлана ГАЛАТА, «Освіта України»

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу