Днями на базі Криворізького національного університету відбувся обласний навчально-методичний семінар «Гендерне виховання в сучасній школі». Цей захід проведено спільно Дніпропетровським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та кафедрою педагогіки Криворізького педагогічного інституту Криворізького національного університету. Освітян, аспірантів і студентів від імені Криворізького педагогічного інституту Криворізького національного університету привітали професори Ігор Шелевицький, проректор із наукової роботи, Тетяна Дороніна, завідувач кафедри педагогіки, Зоя Мірошник, завідувач кафедри практичної психології, і Тетяна Побоча, старший викладач Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Окрасою заходу стала доповідь Мар’яни Великодної, кандидата психологічних наук, практикуючого психолога, старшого викладача кафедри практичної психології Криворізького педагогічного інституту Криворізького національного університету, «Етика оприлюднення результатів психологічної діагностики гендерної індивідуальності учнів».  Гостями семінару були представники Гендерного інформаційно-аналітичного центру «КРОНА» Олена Малахова, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови і директор Гендерного центру Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди, а також Олег Марущенко, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри філософії Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди, головний редактор Гендерного журналу «Я». Олена Малахова й Олег Марущенко презентували свою нову книгу – методичний посібник «У пошуках гендерного виховання», написаний для широких верств населення, і взяли участь у дискусії, відповідаючи на запитання освітян. Презентована книга є результатом роботи й навчання авторського колективу на дворівневій науково-методичній програмі «Школа для освітян: гендерні канікули», їхньої педагогічної діяльності в дошкільній, шкільній і вищій освіті та вміщує опис успішних практик упровадження ідей рівності та демократії в загальноосвітній школі, конкретні приклади, корисні матеріали та поради. Книга вирізняється легким стилем, із вкрапленнями гумору, що видно вже у заголовках розділів: «Раз коробка, два коробка», «Години реально класні», «Гендер у коротких спідничкоштанцях» тощо. Детально описаний власний практичний досвід авторського колективу допоможе у розумінні проблеми гендерного виховання та у впровадженні його у закладах освіти. Стане у пригоді й перелік корисної літератури та фільмів і мультфільмів, що містить також їх короткий опис і ненав’язливо спонукає до роздумів. Книга містить також добірку плакатів для настінного простору школи зі звичної тематики, але в новій концепції. Вони були розроблені художницями спеціально для цього видання, а їх електронні варіанти з відкритими авторськими правами стануть доступними для завантаження з сайту Гендерного інформаційно-аналітичного центру «Крона» (www.krona.org.ua). Проблеми та особливості гендерного виховання розглядалися в різних аспектах – правовому, соціальному, психологічному, освітньому. Під час подіумної дискусії обговорювалися питання: 1. Які засади впровадження гендерного компоненту в освітню сферу? 2. Як гендерне виховання сприяє успішності особистості? 3. Що таке гендерночутливий простір школи? 4. Плакати на стінах: за чи проти? 5. У чому шкода «дівчачих» і «хлопчачих» зон у дитсадку? 6. Де гендер у звичних шкільних святах? 7. Яка роль адміністрації, психологічної служби і батьків у реалізації гендерного виховання? Учасники семінару мали можливість поспілкуватися між собою і поділитися практичним досвідом. За підсумками семінару було видано науково-методичний збірник. За інформацією департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу