Сьогодні - Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму - iusyfСьогодні, 2 квітня, – Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму. Відзначення цього Дня має на меті підвищувати громадську свідомість щодо дитячого аутизму.

Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму дає можливість віддати належне творчій натурі людей, які страждають розладами аутичного спектру, і допомогти їм розкрити свій значний потенціал. Про це заявив Генеральний секретар ООН Пан Гі Мун 1 квітня 2014 року, напередодні Всесвітнього дня, присвяченого людям з аутизмом. 

Глава ООН наголосив, що люди з аутизмом заслуговують найширших можливостей для здобуття освіти та роботи й участі в житті суспільства.  Однак у багатьох частинах світу, зазначив Пан Гі Мун, ці люди позбавлені цього. «Їм доводиться стикатися з дискримінацією та ізоляцією. Навіть там, де їхні права гарантовані, їм занадто часто все одно доводиться відстоювати своє право на основні послуги», – додав Генеральний секретар.

Пан Гі Мун закликав уряди – навіть в епоху економічних негараздів – продовжувати підтримувати послуги, якими користуються аутисти. «Розширюючи їхні права та можливості, ми діємо на благо нинішнього і прийдешніх поколінь», – сказав він.

Аутизм – це постійне порушення розвитку, що проявляється протягом перших трьох років життя. Чисельність дітей, які страждають аутизмом, висока в усіх регіонах світу і має величезні наслідки для дітей, їхніх сімей, громад і товариств.

Сьогодні в Україні відбувається докорінне переосмислення парадигми навчання та виховання дітей із розладами аутичного спектра, адже науково-практичний досвід фахівців з усього світу свідчить про те, що «лікуванням» для таких дітей є навчання. На часі – розробка методологічних, методичних та організаційних питань впровадження оптимального освітнього процесу для дітей цієї категорії.

Саме тому на допомогу батькам і фахівцям психолого-педагогічного профілю, які опікуються проблемами дітей із розладами аутичного спектра, розроблено «Комплексну програму розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» / Наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник. Міністерством освіти і науки України уже розглянуто цю програму на науково-методичній раді та надано відповідний гриф для використання у дошкільних навчальних закладах.

Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» розроблена з урахуванням сучасних тенденцій щодо інклюзивної освіти дітей з особливими потребами, а також – новітніх підходів до навчання та розвитку дітей з розладами аутичного спектра.

Зважаючи на важливість питань щодо розвитку дітей з особливими потребами, Міністерство освіти і науки України спільно з Освітнім порталом «Педагогічна Преса» підготували серію статей для батьків і педагогів про роботу з особливими дітьми. Вашій увазі пропонуються публікації відомих у своїй галузі спеціалістів, які нададуть поради щодо раннього діагностування, створення належних умов, необхідних вправ і занять для особливих дітей .

Своєчасне, максимально раннє втручання, комплексна підтримка дитини з особливими потребами – реальна можливість допомогти дитині стати повноцінним членом суспільства.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *