Відповідно до плану дій «100 днів Міністерства освіти і науки України» Міністерство здійснювало практичні кроки щодо відміни нормативних документів, які породжують невиправдану звітність загальноосвітніх навчальних закладів. Станом на 11 квітня вже скасовано 7 таких нормативних та інструкційних документів. Серед них: 1) наказ Міністерства освіти і науки молоді та спорту України про затвердження Плану заходів із виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти; 2) наказ Міністерства освіти і науки молоді та спорту України про затвердження Плану заходів із виконання Державної цільової соціальної програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків»; 3) наказ Міністерства освіти і науки молоді та спорту України про затвердження Плану заходів із виконання Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти; 4) лист Міністерства освіти і науки України від 26.04.2013 № 1/9-308 щодо надання інформації з оптимізації установ галузі; 5) лист Міністерства освіти і науки України від 09.09.2010 № 1/9-611 щодо надання інформації з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів. У результаті скасування лише цих семи документів всі загальноосвітні навчальні заклади зменшили звітність за більш ніж однією тисячею показників, окремі з яких збиралися по кілька разів на рік. Також Міністерство підготувало лист до Мінсоцполітики – провідного органу виконавчої влади з питань оздоровлення дітей – з ініціативою внести зміни до законодавства про оздоровлення та відпочинок дітей із метою вилучення з переліку типів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку пришкільних таборів із денним перебуванням. Натомість ресурси, вважають у МОН, слід сконцентрували для організації дозвілля й оздоровчої роботи у профільних закладах. Листи щодо скасування актів, спрямованих на створення формальних звітів, які не мають стосунку до якості надання освітніх послуг, скеровано до Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади. Міністерство також розробляє новий документ щодо процедур інспектування й атестації шкіл, гімназій і ліцеїв. Він має визначати пріоритетність якості освітніх послуг як визначального вимірника ефективності діяльності навчального закладу загалом і кожного педагога зокрема. Натомість будуть вилучені формальні вимірники, які не мають безпосереднього стосунку до діяльності вчителя, адміністраторів навчальних закладів та кінцевих її результатів.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу