Питання запровадження механізму надання інтегрованих освітніх послуг і соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, створення для них умов навчання в загальноосвітніх навчальних закладах є особливо актуальним у рамках упровадження в Черкаській області інклюзивної форми навчання. Черкащина отримала можливість взяти участь у проекті «Інклюзивна освіта: крок за кроком», ініційованому Всеукраїнським Фондом «Крок за кроком», що реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку. Головною метою проекту є покращення умов для дітей з особливими потребами рівного доступу до якісної освіти та інших послуг в інклюзивному навчальному середовищі. Покращення якості навчання буде досягнуто шляхом об’єднання зусиль державних і громадських організацій, батьків та інших ключових осіб. Довгостроковою метою проекту є успішна участь цих дітей у житті суспільства. У рамках проекту на Черкащині на базі обласної психолого-медико-педагогічної консультації буде створено ресурсний центр, що супроводжуватиме впровадження інклюзивної форми навчання. 22 квітня 2014 року в м. Черкасах для спеціалістів із корекційної освітньої роботи відбувся обласний навчально-практичний тренінг «Інклюзивні ресурсні центри: успішний старт». Відкриваючи захід, заступник директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Славінська О.І. поінформувала присутніх про стан упровадження інклюзивної освіти на Черкащині. Зокрема про створення умов для безперешкодного доступу дітей до навчання: облаштування навчальних закладів пандусами, підвезення дітей з особливими освітніми потребами, проведення моніторингу з метою кількісного визначення потреби в інклюзивній освіті, залучення дітей з особливими освітніми потребами до позашкільної освіти. Тренер Всеукраїнського Фонду «Крок за кроком» Луценко І.В. презентувала проект «Інклюзивна освіта: крок за кроком». Означивши практичні моменти упровадження інклюзивної освіти як системи послуг, що надаються у межах навчальних закладів із залученням спеціалістів, вона сформулювала завдання проекту. Окремо було наголошено на функціях інклюзивного ресурсного центру, очікуваних результатах реалізації проекту. У рамках заходу Луценко І.В. провела практичну вправу «Цінності» та презентувала тематичну літературу щодо упровадження інклюзивної форми навчання. Спеціаліст відділу спеціальної та позашкільної освіти Департаменту Чеботярьова В.М. оголосила напрями роботи тренінгу, поцікавилась очікуваннями та пропозиціями учасників щодо його проведення.   Департамент науки і освіти Черкаської ОДА 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу