Аналітика музики допоможе передбачити майбутнє індустрії - newsВсесвітня Мережа забирає прибутки рекордінгових компаній, але дає їм можливість пророкувати майбутнє. Колись любителі музики висловлювали своє захоплення тим чи іншим виконавцем за допомогою постерів, аксесуарів із його ім’ям, відвідин його виступів і колекціонуванням платівок або касет із записами кумира. А сьогодні відстежити захоплення меломанів стає майже неможливим через те, що вони відсиджуються по домівках і слухають улюблену музику в камерних умовах.

Звісно, рекордингова компанія знає, яку кількість альбомів вона продала чи скільки разів пісню прокрутили по радіо. Але ці дані – лише верхівка айсберга, бо не має можливості дізнатися, які композиції були завантажені на флеш-носії чи власноруч записані на «болванки»?

За словами директора цифрових продажів корпорації «Universal» Пола Смерніцкі, традиційна статистика висвітлює лише факт продажу синглу чи альбому, але не показує, що відбувається із записом далі.

Та останнім часом усе змінилося. Інформаційний бум спричинив сходження лавини з торентів, музичних медіаресурсів і платформ, хостингів і соціальних мереж, що дає змогу рекордінговим компаніям чимало дізнатися про своїх споживачів. Наприклад, на основі даних із Мережі сьогоднішня оцінка вартості ринку аналітики музики дорівнює 3 мільярдам доларів США на рік.

Іншими словами, Всесвітня Мережа забирає прибутки рекордінгових компаній, але дає їм можливість пророкувати майбутнє. Завдяки чому мисливцям за молодими талантами залишається тільки обрати обличчя відповідно до музичних трендів майбутнього і спокійно підраховувати прибутки, поки новоспечена зірка грається в шоу-бізнес. А мистецтво пошуку нового генія перетворюється на вміння передбачати.

Яскравий приклад цього – доробок компанії «MusicMetric», що спеціалізується на зборі інформації та музичній аналітиці. Фахівці «ММ» упевнені: простеживши п’ятирічний шлях до слави невідомого виконавця, вони здатні з легкістю назвати наступного короля хіт-парадів.

Типовим шляхом через терни до зірок є створення галасу довкола свого імені в соцмережах (бажано в усіх одразу), збір «фоловерів» і «френдів», і, звісно, «лайків». Далі – спроба щось продати на «BandCamp» або випросити інвестицію для себе на краудфаундінгу на кшталт «Планети». Використовуючи цей алгоритм, спеціалісти з «MusicMetric» можуть легко визначити, чий інформаційний шум має правильну частотність. Бо, на їхню думку, саме правильна, чи то пак, оригінальна музична вібрація є ознакою майбутнього хедлайнера чартів. За словами виконавчого директора компанії власника «ММ» «Simetric» Грегорі Міда, дослідження, проведені «MusicMetric», в 90 % випадків змогли точно передбачити наступного короля хіт-параду через 3 місяці.

Певна річ, такий точний аналіз потребує кропіткої роботи з шаленими масивами інформації з колосальної кількості інтернет-ресурсів. Адже треба врахувати не лише релізи, а й згадки та відгуки про творчість того чи іншого виконавця. Наприклад, для зірки на кшталт Кеті Перрі доводиться відстежувати до 20 000 джерел-сигналів. Отримані дані можуть бути використані продюсерами для прийняття рішень щодо виконавця.

До речі, «MusicMetric» не єдина установа, що аналізує дані всесвітньої музичної індустрії: в «Spotify» оголосили про залучення аналітика «The Echo Nest», мета якого –  покращити сервіс із відкриття нових трендів і рекомендацій щодо музики. Але коли «ММ» починали (це був 2007 рік), вони були єдиною компанією цього профілю.

Головним питанням щодо діяльності фірм на зразок «MusicMetric» є їх гіпотетичний вплив на якість новітньої музики. «Чи не матиме діяльність аналітиків негативного впливу на художній процес, за якого всі орієнтуватимуться на графіки, а душевну музику писатимуть і виконуватимуть лише злидарі?», – питають у Міда. У відповідь він виправдовується тим, що вони не задають вектор і тему композиції, а просто можуть сказати, чи буде вона популярною. І додає, що розвиток музичної аналітики допоможе гігантам музичної індустрії звернути увагу на авангардні течії та створити нові ніші. До того ж слід пам’ятати, що популярність – це не лише місця в верхівках хіт-парадів: велика кількість альтернативних музичних напрямків не буде масовою, але у своєму колі слухачів вони можуть бути надприбутковими. Наприклад, треш-нойз.

Насамкінець варто зауважити, що музична аналітика – це просто інструмент, за допомогою якого визначаються тенденції. А дані є лише нитками в загальному панно музичної індустрії, що вкладаються у візерунок «руками» слухачів. Проте розслаблятися не можна: надто часто алгоритми та машинна логіка стали заміняти незбагнений шлях людської творчості й душі.

За матеріалами: theguardian.com

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *