Моду на бороди диктує світова криза - boroda usov kiev 6Наукові дослідження показують, що в основі моди на бороду може лежати теорія еволюції. Австралійські вчені виводять закономірність:  що більше бородатих чоловіків, то менш привабливими вони стають і то більше конкурентних переваг отримують чисто виголені чоловіки.

Коли кількість бородатих стає максимальною і сягає “піку борід”, маятник гойдається в інший бік- і популярності набувають чисто виголені щоки.

У експерименті, що вони провели, 1453 жінкам і 213 чоловікам запропонували оцінити привабливість облич із “чотирма різними ступенями бородатості”.

Деяким із них показували добірку фотографій, у яких переважали бородаті обличчя, іншим – набори, складені здебільшого зі знімків поголених облич.

З’ясувалося, що бородаті та поголені обличчя здобували вищі оцінки, якщо в запропонованій підбірці фотографій їх було небагато.

Це – приклад явища з теорії еволюції, негативного статевого відбору, який залежить від частоти цієї ознаки.

Один з авторів дослідження, професор Роб Брукс з Університету Нового Південного Уельсу, каже, що, можливо, зараз якраз і спостерігається “пік борід”. Цей пік став кульмінацією тенденції, коли бороди ставали дедалі частішими у сферах, які раніше не асоціювалися з неголеними обличчями, наприклад, серед банкірів, кінозірок і навіть футболістів.

Науковець стверджує, що мода на бороди приходить циклічно, приблизно раз на 30 років.

Професор Брукс каже, що ще одним можливим фактором популярності борід є світова фінансова криза.

Він пояснює: молоді люди конкурують за те, щоб привернути до себе увагу, однак із роботою зараз важко, тому потрібні інші способи виділитися. У цьому сенсі популярність атрибутів маскулінності є цілком очікуваним трендом.

“Є непрямі докази того, що бородатість стала популярнішою після краху Волл стріт у 1920-х роках”, – каже пан Брукс, і додає: його група збирається дослідити, чи не стали бороди популярнішими під час недавньої економічної кризи в Греції.

Його команда збирається продовжити свої дослідження і зараз шукає добровольців на стoрінці The Sex Lab у мережі Facebook. Їм запропонують взяти участь у новому дослідженні: про те, який рівень бородатості люди вважають найпривабливішим.

“Найвищі результати в останньому дослідженні здобула “важка щетина”. Приблизно 5-10-денна неголеність”, – каже він.

“Але це – лише опис усередненої тенденції. У реальному житті ми, на щастя, маємо справу не з усередненнями, а з індивідуальностями”, – робить висновок професор Брукс.

За матеріалами: BBC Україна

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *