Леонардо да Вінчі, крім усіх широко відомих заслуг, можливо, є також першим у світі творцем 3D-зображення, адже йому вдалося намалювати два подібні портрети Мони Лізи. Художник епохи Ренесансу створив дві майже ідентичні копії, які, якщо дивитися на них одночасно, створюють враження глибини, стверджують німецькі дослідники. Ефект схожий на той, що спостерігається в накладених зображеннях, які використовують сьогодні, щоб створити враження тривимірних картин. Ця теорія була висунута в роботі Клауса-Християна Карбона і Віри Хесслінгер. У ній йдеться про те, що портрет Мони Лізи, відкритий у 2012-му році,  був написаний художником, а не студентом, як вважалося раніше. Дослідники проаналізували копію, що називається “Прадо Мона Ліза”, в музеї Прадо в Мадриді (Іспанія), а також знаменитий портрет Мони Лізи, який зберігається в Луврі. Виявили, що в картинах є невелике зміщення художника (або художників), який писав їх із різних точок. Ці точки знаходяться на відстані приблизно 6,9 сантиметрів одна від одної, що можна порівняти з середньою відстанню між очима людини. “Коли я вперше вирішив подивитися на дві картини, то виявив, що є дуже невелика, але вельми очевидна для мене різниця в перспективах”, – заявив професор Карбон з Університету Хамберга в Німеччині. Потім дослідники вивчили те, в який спосіб око людини сприймає об’єкти з різних кутів перед відправкою індивідуальних двовимірних зображень у мозок, щоб надалі була отримана одна тривимірна картина. Використовуючи ці відомості, вони дійшли висновку, що дві картини, якщо дивитися на них разом, можуть являти собою перше повноцінне стереоскопічне зображення в 3D-світі. За матеріалами: FederalPost

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу