Американські неврологи виявили взаємозв’язок між рівнем освіти пацієнтів із травмами мозку та їх здатністю до відновлення здоров’я. Вважається, що освіта підвищує когнітивний резерв організму, тобто здатність мозку виконувати основні функції, попри ушкодження. Це спостерігається, наприклад, при хворобі Альцгеймера, симптоми якої проявляються меншою мірою в людей із вищим рівнем освіти за однакового ступеня ураження мозку. Фахівці Медичної школи ім. Дж. Хопкінса в Балтіморі, США, вирішили з’ясувати, з чим пов’язані варіації в ступенях відновлення мозкових функцій після травм голови. Доктор Ерік Шнайдер (Eric B. Schneider) і його колеги дійшли висновку, що освіта – важливий чинник, який сприяє реабілітації після травм. Вони обстежили пацієнтів із травмами мозку, здебільшого отриманими в дорожньо-транспортних пригодах або при падінні. Усього в дослідженні брали участь 769 пацієнтів у віці 23 роки і старші, які перебували під наглядом лікаря принаймні протягом року після травми. Пацієнтів розділили на групи за рівнем освіти. Не мали середньої освіти 185 осіб (24 %); 390 осіб (51 %) віддали навчанню від 12 до 15 років, тобто закінчили середню школу й здобули якусь додаткову освіту, наприклад, у коледжі; 194 людини (25 %) мали щонайменше незакінчену вищу освіту, тобто присвятили навчанню більше 16 років. Через рік після травми 219 пацієнтів (28 %) відновили здоров’я і змогли повернутися до роботи або навчання. Тільки 23 особи серед них не мали навіть середньої освіти, зате 76 осіб мали щонайменше диплом бакалавра. Як зазначає доктор Шнайдер, у пацієнтів з освітою, еквівалентною ступеню бакалавра, шанси повністю відновитися після травми в сім разів вищі, ніж у тих, хто не закінчив середньої школи. Питання про те, як освіта сприяє захисту мозку від пошкоджень, вимагає подальшого вивчення, вважають автори дослідження, опублікованого в журналі Neurologу. За матеріалами: Наука и жизнь

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу