Не є таємницею, що мікрофлора травної системи відіграє неабияку роль у функціонуванні всього організму. Зокрема, вони беруть участь у надскладних процесах симбіозу з імунітетом, унаслідок якого захисна система організму виробляє специфічні антитіла, й допомагають побороти одну з нагальних проблем сучасності – ожиріння. Але нещодавно науковці відкрили ще більш цікавий аспект діяльності пробіотиків. І стосується він нервової системи. Ще в 2004 році експерти з Японії встановили, що в піддослідних мишей, позбавлених шлунково-кишкових бактерій, стресові ситуації викликають підвищення виробітку гормону кортизолу. Тобто в таких тварин рівень гормону стресу був удвічі вищий за рівень гризунів із нормальною мікрофлорою. Згодом схожі результати було отримано вже для конкретного типу бактерій, а саме – Lactobacillus rhamnosus. Виявилося, що цей пробіотик робить свого власника більш врівноваженим і підвищує стійкість до стресових ситуацій. Однак, попри важливість своєї функції, реакція на стрес не належить до вищих процесів нервової діяльності. А останні дослідження в цій царині доводять, що шлунково-кишкові бактерії мають здатність впливати на такі аспекти, як пам’ять і здатність до вивчення нового матеріалу. Про це свідчать результати досліджень вчених із Університетського коледжу Корка (Ірландія) під проводом Джона Кріана (John Cryan): науковці дослідили вплив бактерії L. Rhamnosus на мишей і виявили, що вона позитивно впливає на когнітивні функції мозку. І хоча для звичайних людей така інформація може видатись революційною, спеціалісти, які присвятили своє життя вивченню мікрофлори, сприйняли її напрочуд спокійно. Це пояснюється широкими відомостями про те, що деякі штами пробіотиків можуть вмикати синтез нейротрофічного фактору мозку (BDNF), завдяки якому відбувається зародження та розвиток нейронів. Також BDNF сприяє утворенню сполучної тканини між нервовими клітинами, за рахунок чого спостерігається покращення пам’яті. Тому, вважають експерти, інші шлунково-кишкові бактерії можуть впливати на діяльність мозку аналогічним шляхом. Однак науковці наголошують: привабливі фантазії про те, що від споживання банки пробіотиків можна швидко порозумнішати, залишаються лише витвором людської уяви. Адже про реальну сенсацію можна буде говорити лише після того, як будуть отримані результати та дані перевірки гіпотези на добровольцях виду Homo Sapiens. За матеріалами: КомпьюЛента