Давно доведено, що користування інтернетом і соцмережами може викликати деперсоналізацію та проблеми з ідентифікацією особистості. Але сьогодні вчені довели, що втратити лице можна не лише психологічно, а й морально. Згідно з останніми опитуваннями користувачів соціальної мережі «Facebook», в рамках дослідження фахівців із Корнельського університету (США) «Ці незручні моменти: колективна зарозумілість і втрата обличчя у Фейсбук», ситуації, коли F-друзі викладали матеріали, які можуть завдати шкоди третім особам, є доволі поширеними. Іншими словами, «френди» часто постять фото, які сам користувач ніколи не виклав би у мережу. Респондентів попросили описати, які саме пости в соціальних мережах викликають у них обурення, та визначити рівень дискомфорту описаних повідомлень. Окрім буденних світлин, до списку найбільш неприємних постів потрапили ідеї та висловлювання F-друзів, яких від них не чекали, та банальна брехня. До того ж велика кількість користувачів «Facebook» боїться того, що їхнє начальство або потенційний роботодавець може побачити компрометуючі матеріали. Складність мережевих взаємин додатково посилюється тим, що «френди» користувачів поділяються на кілька аудиторій. І те, що буде прийнятне для одного кола спілкування, іншим видасться неприємним. Таким чином, що більш «різношерстою» є публіка, то більший рівень дискомфорту переживає користувач при перегляді незручних матеріалів. Проте нервове напруження стосовно можливих «ляпів» у соціальній мережі з часом має тенденцію знижуватись. За результатами опитування, ті респонденти, які зареєструвалися в «Фейсбук» досить давно, відчувають менший рівень психологічного дискомфорту. А от старожили всесвітньої мережі, навпаки, ще більше нервують. Бо знають, як далеко може зайти репост в Інтернеті. Як висновок дослідники зазначають: інструментарій соціальних мереж має містити засоби, що допоможуть запобігти поширенню незручних матеріалів. Наприклад, функцію обмеження осіб, які можуть бачити світлину чи відео, або надсилання автоматичного запиту «Ви впевнені, що хочете опублікувати цей пост?». Також науковці наполягають, що користувачам соціальних мереж слід позбутися егоїзму. І перш ніж постити будь-який матеріал, подумати про те, як його сприймуть F-друзі та чи не зашкодить публікація комусь із них. За матеріалами: КомпьюЛента

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу