0 710
Від чого залежать математичні здібності школярів? 30 Червня, 2012 Педагогічна Преса

З першого у своєму роді дослідження, що використовує «World Wide Web» для тестування,  серед більш ніж 10 000 людей 11 – 85 років, з’ясувалося, що вроджене «відчуття числа» поліпшується в шкільні роки, знижується до старості і залишається постійним у людей, які здобули вищу математичну освіту, повідомляє pc-news.info.

Дослідження, проведене психологом Джастіном Халберда (Justin Halberda) з Університету Джонса Хопкінса (Johns Hopkins University) і опубліковане 25 червня 2012 року в онлайн-виданні «Early Edition of the Proceedings of the National Academy of Sciences», описує, як наші основні когнітивні здібності можуть змінитися протягом  життя.

«Робота, що була проведена через інтернет і охопила величезну кількість учасників – це важлива нова модель для здійснення психологічних досліджень», – сказав Халберда, доцент психологічних наук і головного мозку в «Krieger School of Arts and Sciences».
Термін «відчуття числа» використовується, щоб описати людську або вроджену здатність тварин інтуїтивно оцінити кількість об’єктів в їх повсякденному середовищі. Це те, що тваринам дає змогу  швидко визначити, на якому дереві більше плодів. Учені вважають, що всі ми народжуємося з цією здатністю. Це еволюційне вдосконалення, вважають науковці, що  дало можливість  нашим предкам і тваринам вижити в дикій природі.

У ході дослідження люди відвідували веб-ресурс і грали в просту гру, що перевіряла їх інтуїцію. На екрані відображалися групи з різною кількістю жовтих і синіх пікселів, а учасники мали швидко визначити, в якій групі було більше точок. Піддослідні також заповнювали анкету, де зазначали свій вік, стать, математичні здібності протягом навчання в школі, а також середній бал при проходженні SAT-тесту (дослівно – «Шкільний Оціночний Тест» – стандартизований тест для прийому у вищі навчальні заклади в США).

Попередній аналіз довів, що «відчуття числа» узгоджується з математичною здатністю у підлітків, але це дослідження показує, що цей зв’язок зберігається протягом усього життя. Однак, Халберда і його команда здивувалися, виявивши, що поліпшення «почуття числа» спостерігається в тридцятирічних людей  – через майже 10 років після того, як інші когнітивні здібності досягають свого пікового рівня.

«Результати свідчать, що «почуття числа» в людини вдосконалюється», – каже Халберда. Той факт, що деякі люди народжуються з «відчуттям числа» або швидше розвивають його, ніж інші, також має важливе значення для освіти. «Це відкриття дають можливість для розробки освітніх стратегій щодо поліпшення в людей математичних здібностей», – резюмував Халберда.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *