Якими мають бути українські школи, аби розвивати індивідуальність кожної дитини і, водночас, принести користь усьому суспільству. Про це в Тернопільському навчально-виховному комплексі «Школа-ліцей № 6 імені Назарія Яремчука» нещодавно вели розмову кращі директори шкіл, гімназій, ліцеїв із Волинської, Кіровоградської, Київської, Львівської, Миколаївської, Рівненької, Тернопільської, Хмельницької областей і Києва.  У роботі конференції взяли участь працівники Тернопільського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кадровий резерв керівників навчальних закладів Тернопільщини, директори шкіл міста Тернополя  і начальник відділу нормативного забезпечення та організаційної роботи загальної середньої освіти Міністерства освіти і науки Олена Царьова. Спілкувалися вони під час науково-практичної конференції «Автономність і самоврядність в освітній галузі» про нинішні пріоритети розвитку освіти, на які може і повинен впливати керівник того чи іншого навчального закладу. Кожен із педагогів мав можливість висловити своє бачення того, як сьогодні краще формувати освітній процес, аби він приніс користь і дитині, і суспільству. «Саме освітяни, які є найближчими до найціннішого в житті кожної людини – дитини, спроможні створити умови для її розвитку, створити умови, які об’єднають різнодумців, тому що сьогодні в Україні немає однодумців і я, пожиттєво сповідуючи педагогіку свободи, захищаю різнодумання, а сьогодні я би сказала – вільнодумання. І тому ми мусимо знайти точки зіткнення, ми мусимо знайти ті принципи, які об’єднують, а не роз’єднують», – вважає президент міжнародного освітянського «Партнер-клубу», Народний вчитель України Ганна Сазоненко. «Зокрема, виникає питання про те, як оцінити навчальний заклад за якістю духовної настанови, духовного розвитку дітей і оцінкою їхнього життя через років 10, наприклад. Ми цього ніхто не оцінюємо. Ми все дивимося за кількістю балів, набраних на зовнішньому незалежному оцінюванні, за переможцями олімпіад, але є багато чинників, які визначають дійсно сутність людини і подальшу користь людини для суспільства. От якраз над цими елементами, над цими аспектами ми будемо сьогодні працювати і робити певні висновки», – підсумовує директор Тернопільського навчально-виховного комплексу школа-ліцей № 6 ім. Назарія Яремчука Олександр Остапчук. Про фінансову сторону розвитку навчальних закладів розповів директор Київського фінансового ліцею, шеф-редактор журналу «Директор школи» Юрій Шукевич. Учасники конференції знайомилися з презентаціями закладів освіти, директори яких стали переможцями конкурсу «Директор школи» в своїх областях. Виступила на конференції і директор Сімферопольської української гімназії Наталія Руденко, яка розповіла про події навколо гімназії, та про її звільнення з посади керівника. Учасники конференції прийняли рішення: 1. Акумулювати концептуальні засади нової редакції Закону України «Про освіту» та Положення про атестацію навчальних закладів у редакції журналу «Директор школи». 2. Обговорити на серпневих конференціях питання про необхідність зменшення документообігу в навчальних закладах, зокрема наказів, інформацій про виконання доручень різноманітних інституцій. Підготувати з цього приводу пропозиції з наступним висвітленням на сторінках журналу «Директор школи». 3. Започаткувати щорічне проведення в травні на базі Тернопільського НВК «Школа-ліцей № 6 ім. Н. Яремчука» Фестивалю педагогічних ідей. За інформацією департаменту освіти і науки Тернопільської ОДА

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу