«ВИНАЙТИ ВЕЛОСИПЕД» – ця зневажлива фраза у сучасному лексиконі означає, що хтось пропонує давно відоме у якості чогось новенького. Хіба ж щось може бути простішим за звичний двоколісник? Між тим, просунуті винахідники з усього світу час від часу cпростовують таку зневагу суспільства, й модернізують та невпізнанно змінюють давно звичний велосипед.
ЕЛЕКТРИЧНИЙ ВЕЛОСИПЕД PEDEGO ЇЗДИТЬ НА ВОДІ З ПОРОШКОМ
Недавно винайдено велосипед, що заправляється водою. Причому будь-якою: питною, дощовою, морською й навіть, даруйте, сечею. Законів фізики чудо-винахід не порушує. Волога потрібна лише для того, щоб вступити в реакцію з порошком, який фактично і є носієм енергії.
Наприкінці вересня у Лас-Вегасі на виставці «Інтербайк» дві американські компанії – виробник електричних велосипедів Pedego і виробник хімічних продуктів SiGNa Chemistry – презентували своє спільне творіння: дослідний зразок електробайка, що здатний пересуватися без підзарядки від розетки.
Пристрій, закріплений на багажнику, містить картридж з порошком силіциду натрія. Цей матеріал стабільний, не реагує з киснем й лише повільно всмоктує вологу з повітря, якщо зберігається у відкритому стані. Але варто додати води – і суміш починає виділяти водень, а також тепло.
Тиск у системі виникає невеликий – удвічі менший, аніж у баночці із газованим лимонадом. Позаяк водень у чистому вигляді тут не зберігається, а одразу використовується, система вкрай безпечна. Отриманий водень одразу йде до невеликого і порівняно дешевого паливного елементу, потужність якого сягає 200 ватт. В результаті реакції утворюються електричний струм і водяна пара. Розробники обіцяють, що запас ходу новинки складатиме не менше 60 миль (96 кілометрів). Компанія SiGNa Chemistry прогнозує, що ця технологія може поширюватися на генератори потужністю до кіловату. А відтак вони слугуватимуть джерелами енергії для комп’ютерів, газонокосарок тощо.
НАЙШВИДШИЙ ЕЛЕКТРОВЕЛОСИПЕД
Інженери німецьких компаній PG-Bikes та UBC об’єднали зусилля і створили найшвидший у світі електричний велосипед.
Новинку на ім’я BlackTrail обладнано педалями, що дозволяють пересуватися на ній не лише під електротягою, а й за рахунок власних зусиль. Саме ця обставина дозволяє віднести апарат до сімейства електровелосипедів. Між тим технічні параметри шедевра прикрасили б і мотоцикл на батареях.
Електромотор потужністю 1,2 кіловати здатен розігнати BlackTrail до рекордних для даного класу техніки 100 км/год. Літієво-іонний акумулятор (48 вольт, 17 ампергодин) заряджається на 80% за півгодини, а на 100% – за 150 хвилин.
А ось пробіг на одній зарядці для електровелосипеда безпрецедентний: на максимальній швидкості апарат проїжджає 40-60 кілометрів, на круїзній (30-50 км/год) – від 160 до 200, – повідомляють німецькі конструктори.
При цьому завдяки титану, магнію та композитним матеріалам з вуглецевого волокна BlackTrail має вагу лише 19,8 кілограмів.
Щоправда, від негайного придбання такого дива любителів велосипедних іннова- цій дещо відлякує негуманний цінник. Коштує новинка $75 660. Можливо, саме тому BlackTrail буде випущено у кількості усього 667 штук.
ВЕЛОСИПЕД З НАЙШВИДШОЮ ЗАРЯДКОЮ
Новий велосипед Tailwind від американської компании Schwinn з «асистуючим» електромотором має швидкість зарядки акумулятора у вісім разів більшу, ніж у конкурентів.
30 хвилин – стільки часу потрібно, щоб «заправити» новий електровелик за допомогою стандартної побутової розетки. Суперникам з подібною ємністю батареї потрібно близько чотирьох годин.
Ємність акумулятора Tailwind складає 5 ампер-годин (номінальна напруга 24 вольти), потужність електромотору (він вбудований в переднє колесо) – 180 ват номінальна і 250 максимальна. Загальна вага машини 26,3 кг.
Важливо те, що акумуляторний блок у Tailwind – зйомний. Його можна заряджати окремо від велосипеду коли завгодно.
До магазинів США Tailwind надійде вже наприкінці січня поточного року, а до Європи – навесні. Ціна на новий електробайк встановлена пристойна – $3200. Але з урахуванням подовженого строку життя батареї – це непогана пропозиція.
SANYO НАВЧИЛА ЕЛЕКТРОВЕЛОСИПЕД ЗАРЯДЖАТИСЯ НА РІВНОМУ МІСЦІ
Компанія Sanyo Electric 21 квітня розпочне в Японії продаж нових моделей гібридних велосипедів з лінійки еneloop bike. Від інших він відрізняється насамперед удосконаленою системою зарядки акумуляторів у русі.
Попередні моделі електовелосипедів «підбирали» енергію лише під час руху на узвозі та при гальмуванні. Наразі, як зазначено у прес-релізі фірми, «вперше в індустрії» байки SPL226 і CY-SPL224 працюватимуть у режимі Eco Charge Mode, який означає зарядку при педалюванні під час руху по рівній дорозі.
Японці стерджують, що за рахунок Eco Charge Mode на одній зарядці можна проїхати на 53% більшу відстань. В залежності від типу літієво-іонного акумулятора дистанція складає 55 и 68 кілометрів.
Ціна обох нових моделей однакова: 157 290 ієн ($1772).
ПЕРШИЙ ПОВНІСТЮ СОНЯЧНИЙ ВЕЛОСИПЕД
Ці «чорно-дзеркальні» ковпаки на колесах – фотоелектричні батареї. Винахідник сонячного велосипеду – містер Сандлер (фото із сайту therapyproducts.com).
Канадський підприємець Пітер Сандлер (Peter Sandler) та його компанія Thera-P- Cushion Products випустили в продаж перший у світі велосипед, що є повністю працездатним на одній лише сонячній енергії – E-V-Sunny Bicicle. Хоча це – не єдине джерело енергії для апарату.
Щоб забезпечити велосипед достатнім потоком енергії, сонячні батареї досить великої площі довелось вбудувати в колеса. Таким чином, власнику E-V Sunny Bicycle доведеться серйозно боротися с боковими подувами вітру, здатними «здути» машину в бік.
Проте струму, що його постачають ці панелі, достатньо для руху з пристойними швидкостями – майже 30 кілометрів на годину. За умов спокійної їзди і на стоянці енергія від сонячних батарей підзаряджає акумулятори, які також можна заправляти й від мережі.
Вага велосипеду складає 34 кілограми. Його рухає 500-ватний електродвигун, що вбудований у переднє колесо. Ну, і сам велосипедист, якщо потрібно.
Ціна новинки – $1295.