Соціологи Великобританії представили дослідження, в якому показали, що англійська система спеціалізованих гімназій сприяє збільшенню соціального розшарування. Повний текст роботи вчених доступний на сайті Інституту освіти Лондонського університету.

У своєму дослідженні соціологи проаналізували доходи понад 2,5 тисячі осіб, народжених у період із 1961-го по 1983 рік. Вчені виявили суттєвий розрив між заробітками бідних і багатих, виховуваних у гімназіях за спеціалізованими програмами навчання. Таких великих відмінностей у доходах людей, які навчалися у звичайних загальноосвітніх школах, соціологи не виявили.

Згідно з дослідженнями фахівців, для випускників спеціалізованих навчальних закладів різниця між середньою погодинною оплатою праці між 10 % відсотками найбагатших і 10 % найбідніших у період із 2009-го по 1012-й становила 16,41 фунта стерлінгів, тоді як для колишніх учнів загальноосвітніх шкіл цей показник дорівнює 12,33 фунта стерлінгів.

Крім цього, соціологи вивчили статистику щодо більше ніж 40 тисяч домогосподарств, яка дозволила їм врахувати чинники статі, етнічної приналежності та рівня освіти батьків, що впливають на рівень доходу. Соціологи встановили, що майже 18 % розриву між доходами найбагатших і найбідніших пояснюються шкільною системою освіти.

Найбагатші випускники гімназій заробляють на 1,31 фунта стерлінгів на годину більше, ніж найбагатші випускники загальноосвітніх шкіл, і серед них переважають чоловіки, тоді як найбідніші випускники гімназій заробляють на 0,87 фунта стерлінгів менше, ніж їхні співвітчизники, переважно жіночої статі, із загальноосвітніх шкіл. Середній заробіток випускників гімназій і загальноосвітніх шкіл практично однаковий і рівний 8,59 і 8,61 фунта стерлінгів, відповідно.

Сьогодні в Англії налічується понад 150 гімназій. Влада і суспільство активно обговорюють проблеми розриву якості освіти, отриманої дітьми після 12 років у спеціалізованих класах гімназій і загальноосвітніх школах.

За матеріалами  lenta.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу