Учора, 4 червня, відбулися парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення». Комітет із питань науки і освіти Верховної Ради України до обговорення питання запросив понад 500 учасників із більше ніж 50 інституцій з України та зарубіжжя. Зокрема представників міністерств, керівників шкіл, працівників навчальних закладів і центрів, профільних установ, громадських організацій, профспілок, науковців, експертів. Голова профільного комітету Лілія Гриневич відзначила, що необхідно оптимізувати систему управління державної опіки дітей з особливими потребами. Зокрема, через мережу інклюзивних ресурсних центрів можна налагодити міжвідомчу координацію. Крім цього, існує потреба у створенні єдиної ресурсної бази для педагогів і батьків дітей з особливими освітніми потребами. Україна взяла на себе обов’язок впровадити інклюзивну модель освіти, ратифікувавши в 2009 році Конвенцію ООН про права людей з інвалідністю. «Наша мета – створити систему освіти, що дасть змогу особливо ставитися до кожної дитини», – сказала Лілія Гриневич, говорячи про важливість впровадження так званої інклюзивної моделі освіти. Також вона акцентувала увагу на більш якісній підготовці педагогів для дітей з особливими освітніми потребами. Адже на сьогодні майже 70 % педагогів говорять, що вони не готові або не бажають працювати з особливими дітьми в звичайних класах. За словами Лілії Гриневич, нині доопрацьовується новий закон про вищу освіту, яким у вищих навчальних закладах створюються умови для навчання особам з особливими потребами. Незабаром парламент прийме в другому читанні зміни до закону про дошкільну освіту, щоб передбачити можливість створення при дошкільних навчальних закладах спеціальних та інклюзивних груп. Тим же законопроектом усуваються і законодавчі прогалини, які гальмують впровадження посад асистента вчителя в інклюзивних класах загальноосвітніх шкіл. «Якщо ми та держава, яка обрала європейський шлях розвитку, ми повинні гарантувати гідність кожному своєму громадянину», – резюмувала Лілія Гриневич. Загалом учасники слухань, виступаючи у залі Парламенту, наголошували на необхідності систематизації й удосконалення всіх норм, які регулюють статус дітей з обмеженими можливостями. За підсумками виступів і пропозицій прийнято рекомендації, які буде подано на затвердження до Верховної Ради України. Сьогодні очільниця комітету на своїй сторінці у Facebook повідомила, що ВРУ підтримала Законопроект № 2878.  “І тепер діти з особливими потребами будуть забезпечені гарячим харчуванням. Учителі матимуть помічника – законом вводиться посада асистента-вчителя для інклюзивних класів.” За матеріалами: КВРУ з питань науки та освіти

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу