Австралійські дослідники за всіма правилами науки довели існування феномена, про який педіатрам було відомо з практики і раніше. Близнюки – і ідентичні, і звичайні двійнята, – опановують мовлення помітно пізніше, ніж «поодинокі» діти. Близнюки починають говорити пізніше за звичайних дітей – причому це явище більше проявляється в однояйцевих близнюків порівняно з неідентичними парами. Такого висновку дійшли вчені з університету штату Західна Австралія (University of Western Australia), які спостерігали за 473 парами близнюків від моменту народження до досягнення ними 5-річного віку. До контрольної групи входила така ж кількість звичайних дітей, які з’явилися на світ у результаті одноплідної вагітності. Дослідники виявили, що хоча діти із затримкою мовного розвитку були в обох групах, серед близнюків їх було вдвічі більше – пізно почали говорити 19 % дітей-одинаків і 38 % «близнючок». Більш детальне вивчення цього явища в групі близнюків показало, що затримка мовного розвитку спостерігалася у 41 % ідентичних близнюків і у 31 % звичайних «двійнят». Автори дослідження стверджують, що причини цього явища зазвичай пояснюються хибно – існує теорія, згідно з якою затримка мовного розвитку у близнюків спричинена тим, що матері менше спілкуються з кожним із них порівняно з дітьми-одинаками. Проте вчені з Західноавстралійского університету вважають цю гіпотезу неспроможною – вона не здатна пояснити різницю в термінах оволодіння мовою між ідентичними та неідентичними близнюками. Автори вважають, що причина цього явища полягає в більшій кількості різних стресів, що впливають на організми близнюків у період внутрішньоутробного розвитку та під час пологів. За матеріалами deti.mail.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу