Після тривалого заучування нової інформації хочеться спати, не треба перешкоджати бажанням організму. Фахівці з Нью-йоркського та Пекінського університетів, які розкрили механізм закріплення знань, стверджують, що під час релаксації мозок продовжує працювати в активному режимі, створюючи міжнейронні зв’язки – синапсис. Саме вони допомагають засвоїти свіжий матеріал. Нейрологи провели експеримент за участі лабораторних мишей – вони навчали гризунів вмінню балансувати на палиці, що обертається з різною швидкістю. Завдяки сучасній техніці вченим вдалося простежити зміни в префронтальній корі головного мозку тварин. Як виявилося, після отримання нової інформації в мишей починали рости дендридні «шипи» (мембранні відростки, що відповідають за формування синапсису). При цьому залежно від виду занять вони утворювалися й збільшувалися в розмірах в певних ділянках. У рамках другого етапу досліджень гризунів розділили на дві групи. Першій після «уроків» давали поспати, другій же доводилося не спати протягом семи годин. Через деякий час вчені виміряли об’єм міжнейронних зв’язків у префронтальній корі головного мозку всіх чотириногих учасників експерименту. Користь сну після навчання була очевидна: обстеження показало, що дендридні «шипи»  значно збільшилися в розмірах у тих мишей, які мали можливість відпочинку. Це означало, що вони в багато разів краще засвоїли нові відомості, що, до речі, незабаром продемонстрували на практиці. При цьому інша група лабораторних тварин «залік» не склала. За матеріалами  directpress.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу