Учора, 17 червня,  за участі заступника міністра освіти і науки Павла Полянського в Інституті демографії та соціальних досліджень імені М. В. Птухи НАН України відбувся круглий стіл «Професійно-технічна освіта в Україні: сучасний стан та напрями подальшого розвитку». За словами Павла Полянського, професійно-технічна освіта успадкувала багато проблем. Як зазначив заступник міністра, після прийняття Верховною Радою Закону «Про вищу освіту» та нового Закону України «Про освіту» деякі питання частково будуть вирішуватися. «Але залишається слабка матеріальна база професійно-технічних закладів, запити суспільства на якісні освітні послуги та підготовку висококваліфікованих спеціалістів, інвестиції роботодавців та держави у цю сферу», – наголосив Павло Полянський. Під час обговорення подальшого розвитку професійно-технічної освіти директор департаменту професійно-технічної освіти МОН В’ячеслав Супрун наголосив, що заклади виконують свою функцію та готують кваліфіковані кадри, але водночас існує суттєвий дисбаланс між обсягами підготовки кадрів із вищою та професійно-технічною освітою, а це призводить до того, що після закінчення вищого навчального закладу його випускники не мають можливості працевлаштуватися за фахом, а працюють за робітничими професіями, у свою чергу, підприємство відчуває дефіцит кваліфікованих робітничих кадрів. Проте здобуття у ВНЗ освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» без робітничої профорієнтації немає попиту на ринку праці. Як зазначив В’ячеслав Супрун, одне з проблемних завдань професійно-технічної освіти – питання якості підготовки кадрів, що залежить від багатьох чинників: стану навчальної бази, професійного рівня викладача, здібності та володіння професійними навичками учня або слухача та виконання у повному обсязі навчання та виробничої практики. Директор департаменту професійно-технічної освіти наголосив, що подальший розвиток сфери неможливий без досягнення європейського рівня освітніх стандартів з урахуванням національних особливостей, що обумовлює потребу в розширенні функцій професійно-технічної освіти. Матеріалізація системи управління ПТО спрямована на здійснення подальшої автономії навчальних закладів, розширення повноважень керівника, підвищення його професіональної відповідальності за якість підготовки кадрів і самостійність професійно-технічних закладів у розпорядженні матеріальними та фінансовими ресурсами. Серед нагальних питань, які найближчим часом вирішуватиме міністерство освіти і науки в професійно-технічній освіті, В’ячеслав Супрун назвав забезпечення ПТНЗ підручниками. Зокрема, він зазначив, що на Колегії МОН планується затвердити 30 найменувань підручників і вже у вересні-жовтні забезпечити навчальні заклади підручниками згідно з їх заявами. Для цього планують виділити близько 10 млн грн. Учасники круглого столу обговорили питання важливості співпраці роботодавців і навчальних закладів, необхідності підвищення престижу професійної освіти та створення робочої експертної групи для доопрацювання законопроекту «Про професійну освіту». У роботі круглого столу взяли участь директор Інституту демографії та соціальних досліджень імені М. В. Птухи НАН України Елла Лібанова, головний консультант Комітету Верховної Ради України Василь Головінов, директор Інституту професійно-технічної освіти НАН України Валентина Радкевич, міжнародний експерт проекту Twinning Рене Блок (Королівство Данія) та Здіслав Сіроч (Республіка Польща), роботодавці та освітяни.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу